Hem Hälsa Etikettexperten: Hälsa på kassörskan ett rimligt krav

Etikettexperten: Hälsa på kassörskan ett rimligt krav

förbi admin
0 kommentar

Fråga: Jag ser ofta personer som går genom kassan i mataffären pratande i mobilen. Jag tycker att det är väldigt oartigt mot de som servar oss i ett yrke som kan vara nog så slitsamt. Ringer någon så går det ju att avvisa samtalet och ringa upp när man betalat. Det är som om vi är helt besatta av att svara direkt när det ringer. Tänk om vi alla i stället kunde behandla den som sitter i kassan som en medmänniska, titta hen i ögonen, hälsa och till och med kosta på oss ett leende.

Dessutom kan vi hjälpa till med det som vi uppmanats att göra i många år: att inte bygga berg och att vända koden mot oss. Allt annat är nonchalant och den som pratar i mobilen kan inte göra den här insatsen utan bidrar i stället till att slita på personalens händer och armar.

Du kanske också gillar