Armand Duplantis är både svensk och amerikansk medborgare. Han växte upp i USA, men tävlar för Sverige. Hans pappa heter Greg Duplantis och är från USA. Greg Duplantis har varit en av världens bästa stavhoppare. Hans mamma heter Helena Hedlund och är från Sverige.
I filmen berättar Armand Duplantis att hans föräldrar har betytt mycket för honom och hans karriär som stavhoppare. Han blir mycket emotionell när han pratar om sina föräldrar och vad de har gjort för honom.
– My mom would do anything for me and my dad , he would give up anything for me to be able to just jump.
– Utan dem, jag kunde inte vara här. De har gjort så mycket för mig, säger han.
I filmen får vi också lära känna Armand som tonåring. Han berättar för Kulturnytt i P1 att han kunde vara som en diva, alltså en person som har mycket höga tankar om sig själv. Han tyckte att han var bäst i världen, innan han ens var det. Men idag är han mer mogen idag, jämfört med för fem år sedan, säger han.
– Jag tänkte att jag var the shit, innan jag var the shit, men man måste utvecklas. Och jag vet att jag var jätteannorlunda för fem år sedan, säger han.