Hem Sverige Operatörer till nationella telefonväxeln, Noa, Stockholm

Operatörer till nationella telefonväxeln, Noa, Stockholm

förbi admin
0 kommentar

Organisation


Nationella operativa avdelningen


Kommun


Stockholm


Län


Stockholms län


Utlyst


10 november 2023


Ansök senast


20 november 2023


Referensnummer


C163615/2023

Arbetsplatsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift?
Vi söker nu dig som vill arbeta som operatör vid polisens nationella telefonväxel med placering i Stockholm, Farsta. Vi söker 15 operatörer som har möjlighet att arbeta dagtid, kvällstid, helger och nätter. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor bidra till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige, samtidigt som du utvecklas och får erfarenheter för livet.

Nationella operativa avdelningen (Noa) ansvarar för att leda och samordna den nationella och internationella polisverksamheten samt driva polisens utvecklingsarbete. Det innebär att besluta om resursförstärkningar i hela landet, vara kontaktpunkt i samverkan nationellt och internationellt och att utveckla arbetsmetoder och utrustning för brottsförebyggande arbete, utredning och lagföring, ordning, säkerhet, underrättelse och service.

Nationella kontaktenheten (NKE) har det samlade nationella processansvaret för polisens kontakt-center (PKC), regionledningscentraler (RLC), nationella viltolycksrådet (NVR) samt för NTV (nationella telefonväxeln). Verksamheterna vid NKE ställer stora krav på kundfokus samt bemötande- och servicefrågor. Enheten ansvarar för en av avdelningens huvudprocesser; serviceprocessen.

Polismyndighetens nationella telefonväxel ansvarar för och besvarar de samtal som kommer in via 114 14. Telefonväxeln har öppet dygnet runt och bemannas av operatörer placerade i Stockholm, Göteborg och Malmö. På varje ort finns arbetsledning bestående av en sektionschef, tre grupp-chefer, samordnare, växeloperatörer samt stödfunktioner.

Polisen är en arbetsplats som arbetar aktivt med att främja jämställdhet och mångfald och mot-verka diskriminering. Polisen arbetar aktivt med friskvård genom att bland annat erbjuda medarbetare möjlighet till friskvård på arbetstid, friskvårdsbidrag samt tillgång till goda träningsmöjligheter på arbetsplatsen.


Arbetsbeskrivning

Vi är en växande organisation med spännande utmaningar. Telefonväxelns viktigaste uppgift är att dygnet runt snabbt, korrekt och professionellt förmedla inkommande samtal till Polismyndigheten. Arbetet innebär kontakt med människor som är i behov av polisens insatser för hjälp och service. Vi har ett högt inflöde av samtal och medborgare som vänder sig till oss med frågor av skiftande karaktär.

Du kommer att ta emot samtal och självständigt utföra samtalssortering med efterföljande arbetsuppgifter. Du ansvarar för att ge god service till både interna och externa kontakter, lämna information och upplysningar till medborgarna samt medverka till att upprätthålla ett gott samarbete både internt och externt. Målsättningen för verksamheten är att öka andelen ärenden som kan avslutas i första ledet utan att kopplas vidare. Utöver det ska du delta aktivt och medverka till utveckling av verksamheten. Du kommer att få en bred och gedigen kunskap om Polismyndighetens organisation och dess samhällsfunktion. Vi arbetar efter polisens värdegrund.

Tjänsten innebär ett stort ansvar och arbetsuppgifterna kräver att du har en öppen personlighet, hög arbetsmoral och ett gott omdöme. Vi möter medborgare i alla situationer i livet vilket kräver att du har god förmåga att hantera samtal av tyngre karaktär.


Kvalifikationer

Detta är en möjlighet för dig som har:

  • Godkänd och avslutad gymnasieexamen eller annan motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
  • Minst två års arbetslivserfarenhet inom service som arbetsgivaren bedömer relevant
  • Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift
  • Goda kunskaper i engelska i tal
  • God datorvana
  • Det är meriterande om du även har:

  • Erfarenhet från motsvarande arbetsuppgifter inom offentlig verksamhet eller blåljusverksamhet
  • Erfarenhet av att arbetat i minutoperativ verksamhet
  • Erfarenhet av att arbetat i större kontaktcenterplattform
  • Erfarenhet av att arbetat skifttjänstgöring (dagtid, kvällstid, helger och nätter)

Personliga egenskaper
Tjänsten som operatör ställer krav på att du är flexibel som person och trivs i en tempoväxlande miljö. Du har förmågan att hantera stressade situationer och kan arbeta självständigt. Du har lätt att ta till dig ny information och ger god service. Rollen förutsätter också att du har god förmåga att kommunicera på ett professionellt och välformulerat sätt.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och det är ett krav att du uppfyller samtliga personliga egenskaper som efterfrågas.



Kontaktpersoner

Fackliga företrädare

Övrig information

Anställningsform: Tillsvidare, med provanställning om 6 månader
Placeringsort: Stockholm, Farsta
Omfattning: Heltid
Anställning: Administratör
Funktion: Operatör
Lönespann: 26 00028 000 kr /månad

Arbetstest förkommer i rekryteringsprocessen.
Intervjuer kommer att hållas under v.49-50.

Anställningen kommer att starta med en introduktionsutbildning. Godkänd utbildning är ett krav för anställning.

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 20 november 2023. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: polisen.se/erbjudande

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag – att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan!


Sök jobbet



Ansökan sker via polisens rekryteringsverktyg

Du kanske också gillar