Chantelle Osman, 26, flyttade i in en lägenhet i Exeter, England, i mars 2022.
Året därpå uppstod en läcka i lägenheten.
Det visade sig dock vara knivigare än väntat att få stopp på läckan. Det gick från dagar till veckor till månader – och ändå lyckades inte rörmokarna som fastighetsbolaget skickade ut helt åtgärda problemet.
Det ledde till att Chantelle fick panik och ”nästan svimmade” när hon såg beloppet på sin vattenräkning.
– Jag fick en räkning på 309 000 kronor, säger Chantelle som säger att hennes ”hjärta nästan stannade”.
”Fullständig mardröm”
Först i tisdags, efter ett halvår, lyckades man få stopp på läckan. Men då hade Chantelles vattenräkning stigit ännu mer.
– Den är nu uppe på 881 000 kronor. Till och med rörmokarna säger att de aldrig har sett så stor vattenräkning, säger Chantelle.
Dock har vattenbolaget nu informerat Chantelle om att hon inte kommer att behöva betala den enorma räkningen som i stället ska tas om hand av fastighetsbolaget.
– Vi beklagar om detta varit upprörande för kunden, säger en talesperson för vattenbolaget.
Chantelle har beskrivit upplevelsen som en ”fullständig mardröm”.
– Det har varit enormt påfrestande, säger Chantelle.