Hem Underhållning Idrottstjärnor i kampanj för Nackaföretag – NVP.se

Idrottstjärnor i kampanj för Nackaföretag – NVP.se

förbi admin
0 kommentar

Nackaföretaget ­Redlocker, som ligger bakom idén och utvecklingen av mensskydds­automater, har fått en affär ihop med byggföretaget Bauhaus.

Redlocker, som startades under en kurs i Ung företagsamhet på Nacka gymnasium, vill, tillsammans med Bauhaus, göra gratis mensskydd mer tillgängligt.
Tidigare har Redlockers mensskyddsautomater placerats på samtliga av byggkedjans varuhus och kontor.
Nu kommer 40 idrottsgymnasier runt om i landet också få gratis mensskydd. Skolorna får gratis mensskydd under två år.
Projektet backas upp inte bara upp av Bauhaus utan en också av 17 kvinnliga elit­idrottare, som friidrottarna Khaddi Sagnia och Maja Åskag, skidåkarna Sara Hector och Ebba Andersson.
– Jag är bitvis förvånad, men framför allt imponerad över att Bauhaus väljer att ta täten och leda förändring inom vår viktiga fråga. Inte minst för egen personal, då man satt upp Redlocker-automater på samtliga sina butiker och kontor, utan dessutom för många idrottsungdomar runt om i landet. Den förändring som flera idrottsstjärnor, förebilder för många — även för mig, är med och skapar för våra ungdomar och kommande generationer är fantastisk, säger Liza Eriksson, en av Redlockers grundare.
Idrottsgymnasier som är intresserade av en mensskyddsautomat kan anmäla intresse på Redlockers hemsida.
Redlocker startades på Nacka gymnasium 2018 av Liza Eriksson och Clara Lidman. Företagets idé blev sedan välkänt via SVT:s ”Draknästet” och de röda automaterna med mensskydd finns på över 2 000 olika verksamheter och arbetsplatser runt om i Europa.

Du kanske också gillar