Hem Vetenskap och teknik Apple letar annonsörer till sina fotbollssändningar

Apple letar annonsörer till sina fotbollssändningar

förbi admin
0 kommentar

Nyligen köpte Apple rättigheterna att strömma Major League Soccer (MLS), den amerikanska proffsligan för herrfotboll, mellan 2023 och 2032.

Nu rapporterar Bloomberg att sändningarna ska finansieras med hjälp av reklam, något som innebär att Apple just nu letar febrilt efter annonsörer.

Förhoppningsvis slipper vi se reklamavbrott under själva matcherna, men räkna med att det blir aktuellt med reklam i samband med det sedvanliga studiosnacket.

Det här blir Apples andra stora livesportsatsning efter Friday Night Baseball. Vissa matcher i ligan och en del i mästerskapscupen Leagues Cup där även lag från Mexiko ingår kommer sändas på vanliga Apple TV Plus, men majoriteten kommer kräva en ny tilläggsprenumeration för MLS.

Kunder som köper årsbiljetter till något MLS-lag kommer även få Apple TV Plus och MLS-paketet på köpet.

Alla som har tillgång till Apple TV Plus i hela världen kan prenumerera på MLS och se matcherna. Det enda undantaget är att användare i Mexiko inte kommer kunna se Leagues Cup och Campeones Cup via Apple.

Du kanske också gillar