maanantai, 20 toukokuun

Mainoksessa hydraulinen prässi murskaa muun muassa soittimia ja kulttuurialan tuotantovälineitä. Kulttuurialan edustajat ovat kokeneet sen vähättelevän heidän työtään.

Teknologiajätti Applen edustaja on pyytänyt anteeksi yhtiön tuoretta mainosta.

Runsaasti arvostelua herättänyt mainos esittelee Applen uuden tablettitietokoneen iPad Pron.

Mainoksessa voimakas hydraulinen prässi tuhoaa muun muassa soittimia, editointiaseman, pelikoneita sekä esimerkiksi Angry Birds -linnun.

Prässin noustessa ylös, sen alta paljastuu Applen uusi tabletti. Mainoksen tarkoituksena on kertoa mitä kaikkea uudella tabletilla voi tehdä.

Kun Apple esitteli uuden iPad Pron tiistaina, näytti se heti mainoksen jälkeen erilaisia esimerkkejä siitä miten iPadia voi käyttää esimerkiksi videoiden ja musiikin tekoon.

Tästä huolimatta useat kulttuurialan ammattilaiset arvostelivat mainosta.

Näyttelijä Hugh Grant kirjoitti viestipalvelu X:ssä, että Piilaakso, jossa teknologiajätit kuten Apple pitävät pääkonttoriaan, haluaa tuhota koko ”inhimillisen kokemuksen”.

Elokuvaohjaaja Justine Bateman kysyi puolestaan, miksi Apple haluaa murskata taiteet.

Apple ei ensin kommentoinut mainosta, mutta pyytää nyt anteeksi.

Ad Age -julkaisulle lähettämässään tiedotteessa, Applen markkinoinnista vastaava johtaja Tor Myhren sanoo, että Applen toiminnan ytimessä on luovan alan toimijoiden edistäminen.

– Tavoitteemme on aina iloita niistä monista tavoista, joilla iPadin käyttäjät ilmaisevat itseään ja toteuttavat ideoitaan. Tämän videon kanssa tuli huti, ja pyydämme anteeksi, Myhren sanoi.

Jaa.
Exit mobile version