Nordean pankkipalveluissa on ollut toistuvasti ongelmia jo useiden viikkojen ajan. Yle etsii haastatteluun henkilöitä, jotka miettivät pankin vaihtamista tilanteen vuoksi.
Asiakkaiden luottamus Nordea-pankkiin on viime aikoina ollut kovilla, kun yhtiö on toistuvasti ilmoittanut teknisistä ongelmistaan.
Esimerkiksi eilen aamupäivällä Nordea ilmoitti viestipalvelu X:ssä häiriöstä, joka koski osaa verkkopankin ja mobiilipankin palveluita. Nordean verkko- ja mobiilipankin ongelmat nousivat jälleen otsikoihin, kun useiden kortit ja tilit katosivat verkkopankin näkymästä. Haasteita koettiin myös Nordean verkkopankkitunnuksilla tunnistautumisessa sekä käteisen nostamisessa automaateilta. Ongelma liittyi pankin mukaan sisäisten ohjelmien päivitykseen.
Toimintoja on häiritty pankin mukaan aiemmin palvelunestohyökkäyksillä. Pankki on kaikkiaan ollut haluton kommentoimaan vikoja.
Eduskunnan talousvaliokunta järjestää ensi viikolla kuulemisen liittyen verkkopankkien käyttökatkoksiin.
Oletko vaihtanut pankkia Nordean ongelmien vuoksi? Tai suunnitteletko pankin vaihtoa?
Voit kertoa meille tilanteestasi alla olevalla lomakkeella, teemme aiheesta juttua. Yle ei luovuta mitään tietoja ulkopuolisille.