Kasvistuotteiden hintojen alennus on Lidlin mukaan kasvattanut niiden myyntiä 30 prosentilla.
Karla Kempas,
Miika Koskela
Kauppaketju Lidl yrittää houkutella uusia asiakkaita kasviproteiinien käyttäjiksi. Yksi houkuttelukeino on hyllysijoittelu.
Lidlin vastuullisuuspäällikkö Laura Kvissberg kertoo, että Suomessa kuudesta Lidlistä on poistettu vegehyllyt ja kasvisproteiinituotteita on sijoitettu suoraan vastaavan lihatuotteiden viereen.
– Näin uudet asiakasryhmät voivat löytää kasvituotteen. Valita esimerkiksi lihapullan sijaan falafelpyörykän, Kvissberg kertoo.
Vastuullisuuspäällikön mukaan Lidl haluaa lisätä suomalaisten kasvipohjaista ruokailua. Tavoite on kaksinkertaistaa vegetuotteiden myynti. Tästä syystä Lidlissä on laskettu Lidlin omien Vemondo-vegetuotteiden hintoja.
– Haluamme kasvattaa kasviproteiinin kysyntää ja olemme tehneet tietoisen päätöksen laskea hintoja.
Myynti kasvanut
Kvissberg kertoo, että Lidlin lihankaltaisten kasvisproteiinituotteiden hintoja on ylipäätään laskettu vähintään vastaavan lihatuotteen hinnan tasolle.
Keväällä tehty hintojen höyläys on Kvissbergin mukaan kasvattanut vegetuotteiden myyntiä yli 30 prosentilla.
Lidl yrittää lisätä kasvisproteiinituotteiden myyntiä myös vegeteemaviikoilla.
Yle kertoi aiemmin tänään, että ainakin K-ryhmän ruokakaupat myyvät jauhelihaa lähes ilman voittoa houkutellakseen asiakkaita tekemään muita ostoksia. Sama ei päde kasviproteiinituotteisiin.
Lidlillä lihankaltaiset kasviproteiinituotteet ovat Kvissbergin mukaan edullisempia tai vähintäänkin samanhintaisia kuin vastaavat lihatuotteet.
Onko sinulla meille juttuvinkki? Voit lähestyä toimitusta luottamuksella
Halutessasi voit olla yhteydessä myös sähköpostilla osoitteeseen [email protected]. Luemme kaikki yhteydenotot, mutta emme pysty takaamaan jokaiselle henkilökohtaista vastausta.