Kenia keskeyttää ebolan karanteenikeskuksen rakennustyöt. Maan terveysministeri kertoi asiasta tiistaina oikeudessa. Tätä ennen hänet oli tuomittu oikeuden halventamisesta, koska oli jättänyt noudattamatta aiempaa korkeimman oikeuden määräystä töiden keskeyttämisestä.
Yhdysvallat on aikonut rakentaa karanteenikeskuksen Nanyukiin Laikipian lentotukikohdan yhteyteen noin 200 kilometriä maan pääkaupungista Nairobista pohjoiseen. Sinne on ollut tarkoitus viedä karanteeniin Kongon demokraattisesta tasavallasta saapuvia yhdysvaltalaisia.
Suunnitelma on aiheuttanut rajuja mellakoita Keniassa, jossa ei ole vielä koskaan todettu ebolatapauksia. Kenialaiset ovat pelänneet taudin voivan levitä Keniaan karanteenikeskuksen myötä. Kolme ihmistä on kuollut ja useita ihmisiä on loukkaantunut mielenosoituksissa.



